בדיוק בתקופה שרחבות הריקודים ואולמות האירועים חוזרים לחיינו הגיע הזמן להכיר את יוצר הרימיקסים המוביל במדינה, בסך הכל בן 22 אבל עומד מאחורי מאות יצירות עם הזמרים הגדולים בישראל. שרון יוספוב על העמדה, והכל מהאולפן הביתי באור יהודה. תרימו.

בר דוד

"קשה היה להסתיר את ההתרגשות שאחזה בי באירוע הראשון, עליתי לבמה הנחתי את ידיי על פלטת הקונטרול. הייתי אז בן 17, עמדתי חסר ניסיון על עמדת הדיג'יי בברית של בן אחותי. דפיקות לב, אדרנלין והרבה מאוד הכנות באולפן שקדמו לאירוע התכנסו לרגע אחד ואז שקט. אני מגביר לאט, עושה את מה שאני עושה הכי טוב, משמח אנשים. גורם לרעידת אדמה ברחבת הריקודים. התחושה הזאת מלווה אותי עד היום כל אירוע כל הפקה, אוחזת בי אותה התרגשות, ההתלהבות אף פעם לא דועכת."

אולי השם לא אומר לכם הרבה אבל בוודאות שמעתם את אחד ההפקות המוזיקליות שלו במהלך אירוע משפחתי, מועדון או סתם בזמן שהאזנתם לרדיו ברכב. שרון יוסופוב (22) נחשב לעילוי בתעשיית המוזיקה, הוא עובד בשיתוף פעולה עם כל האומנים המובילים בארץ, מפיק ומעבד את השירים הכי חמים ברשימות ההשמעה הישראליות והכל מהאולפן הביתי באור יהודה."

ספר לנו איך רמיקס נולד?

"ברוב המקרים האמן שולח לי את השיר הרבה לפני שהוא מוציא אותן לאור, על מנת שאוכל לעבד אותו בנחת ובלי לחץ. בעצם אני נשען על א-קפלה, שירה ללא ליווי כלי נגינה. לא כל שיר מתאים לרחבת הריקודים, לאומנים יש אינטרס שהשירים שלהם יושמעו בהרבה רחבות. לשם כך דרוש לחן קצבי יותר, מלאכת יצירת הרמיקס בעצם הוא השילוב בין שכל אותם האלמנטים. המילים והביצוע של הזמר  ועיבוד מחדש ללחן הקיים. במקרים רבים האומנים מגיעים אליי הבייתה, חשוב לשנינו שהביצוע של הרמיקס יהיה ברמה הגבוה ביותר, בדיוק המרבי. לשם כך אנחנו מנסים לייצר קו אחיד, לדמיין את אותו ביצוע עם הצבע הנכון והנוכחות של השיר.

לפני כל עיבוד אני מדמיין, אני רואה את הרחבה, אני רואה אנשים. חייב לייצר לעצמי בראש סיטואציה שבה קורה משהו ברחבת הריקודים. לקבל תגובות מהקהל זה הכוח שמחזיק אותי שעות באולפן מול המחשב, לפעמים מלאכת העריכה יכולה להיות ממש קשוחה ודווקא בתקופה הזאת הרבה אומנים מספרים שהשקט מאפשר להם זמן ליצור ולהתבונן לפתח מחדש יצירות ולקבל השראה מהרבה דברים. אצלי קורה בדיוק ההיפך, אני נושם אירועים ומוזיקה את ההשראה אני מקבל מיחס האורחים באירוע."

#"אמנם השיר שייך לכותב למלחין ולמבצע אך אני מאמין שבעתיד ליוצר הרמיקס הרשמי יהיה את אותן זכויות ואותה ההכרה. זה עתיד להיות חלק בלתי נפרד מהתפתחות השיר"#

בשנים האחרונות יוסופוב עובד בשיתוף פעולה צמוד עם כל השמות החמים בתעשיית המוזיקה : איתי לוי, דודו אהרון, אליעד נחום ומושיקו מור. השבוע הוציא יסופוב לאור את סט הקיץ 2020 והתגובות המפרגנות ברשת ומחוצה לה לא איחרו לבוא. מסתבר שהרבה מאוד אנשים מתעשיית המוזיקה ממתינים להוצאת הסט על מנת שיוכלו להשתמש בעיבודים שנוצרו באירועים שהם עצמם מתקלטים.  

מתי ראית בעיבוד רמיקס מקצוע ולא רק תחביב?

"מגיל מאוד צעיר נמשכתי לעולם המוזיקה והכל באופן עצמאי, לימדתי את עצמי לנגן בפסנתר, אפשר לנגן אתו את כל הכלים בבחינה הזו הוא כלי מפתח. עם השנים פיתחתי שמיעה אבסולוטית בכל הנוגע לצלילים. מעולם לא למדתי תווים במסגרת לימודי מוזיקה. את מה שאני שומע אני מתרגם לצלילים מדויקים. ככל שלמדתי באופן עצמאי כך  שיפרתי את היכולות המוזיקליות, כיום יכולות אלו מאפשרים לי לפרוץ לכיוונים חדשים וליצור את הדינמיקה הנכונה בעריכה. שהייתי בן 16, פנה אליי הזמר איתי לוי, הוא הראשון שהאמין בי בתחילת הדרך. באותו הזמן הוא הוציא לאור את השיר "כמעט שיר אהבה", השיר היווה את המקפצה המשמעותית בקריירה המוזיקלית שלו, לימים העיבוד של השיר ויצירת הרמיקס היווה גם את המקפצה בקריירה המוזיקלית שלי. אחרי שיצא הרמיקס פנו אליי עשרות אומנים.

אני לא מתייחס לרמיקס כאל משהו שמובן מאליו בהפקת השיר, מבחינתי זה עיבוד. היכולת להפיח נשמה חדשה בשיר כך שהוא מקבל נוכחות חדשה לגמרי. זו תרומה ענקית לפופולאריות של השיר והשפעה על האופן בו הוא עתיד להתקבל בקרב האנשים. כל עולם האירועים והמסיבות חייב להישען על הרמיקס, אי אפשר להתנהל בלעדיו. האלטרנטיביות שהרמיקס מאפשר נותנת לכל אחד ממרכיבי השיר את הכבוד הדרוש לו. אמנם השיר שייך לכותב למלחין ולמבצע אך אני מאמין שבעתיד ליוצר הרמיקס הרשמי יהיה את אותן זכויות ואותה ההכרה. זה עתיד להיות חלק בלתי נפרד מהתפתחות השיר."

מה עושים כאשר יש מחסום יצירה?

"הרבה דברים לא יוצאים מיד, הרבה דברים צריכים לפרוץ מבפנים, לפעמים אני מרגיש כאילו נגמרו לי הרעיונות. אני מתייעץ עם אנשים שקרובים אליי, בשביל לקבל דעה נוספת אפילו אנשים שמבחינה מקצועית לא בקיאים בשינויים אך ערים לו. אליעד נחום ואני חברים ממש טובים הוא הרבה פעמים אומר לי את דעתו ומה לשנות. הדברים האלו משמעותיים מאוד, הזמן משחק תפקיד חשוב ויתרה מכך איכות המיקס. החומרים מאפשרים לך לייצר הרבה תוכן מקורי, אין כמו ההרגשה לשים באירוע דברים שאתה יוצר . אני רוצה לקוות שיגיע היום בוא אפרוץ לחו"ל עם קטעים מקוריים. בתחום הזה צריך להיות נאמן לתחושות ולרגשות הפנימיים שאומרות מה הכי נכון לעשות, להיצמד לחלומות ולא לוותר. למרות גילי הצעיר מתקשרים אליי ושולחים הודעות חברה יותר צעירים ממני, אחרי שאני מעביר את דעתי או מותח ביקורת אני משקיע זמן לא פחות חשוב בלעודד אותם להמשיך למרות שהדרך ארוכה עד לגמר היצירה, הכי חשוב להיצמד לחלום המקורי וכמה שפחות להיות מוסט ממנו."

אז יאללה תרימו!

Leave a Reply

Your email address will not be published.