" כדי שחלילה לא תאבד אף עוד נפש אחת בישראל, כדי שחלילה לא יהיה עוד אדם אחד שיחלה ויצטער"

אנו עומדים כיום כ-שנתיים מאז פרוץ הנגיף הנורא והמאיים על יושבי תבל. אם אמרנו בתחילה כי זה עניין של ימים או חודשים, כרגע כבר איש אינו מעז לומר מתי ומה, איך וכיצד תסתיים הסאגה הזו, ומתי כבר נזכה לשוב לימים הראשונים שלפני המגפה. אין זה סוד, כי בימים האחרונים יש שוב עלייה ברמת התחלואה ברחבי המדינה, נוכח זה שהמגיפה עברה שינוי דרמטי, המוטציה החדשה 'אומיקרון', לפי טענת מומחי הבריאות שלכאורה היא יותר קטלנית ומדביקה הרבה יותר, כשלרשימת החולים נוספו לא עלינו אנשים צעירים ואימהות צעירות.

בימים האחרונים, משרד הבריאות קיבל את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, לחסן גם ילדים בגילאי 5-11 בחיסון נגד נגיף הקורונה.  רוב גורף מחברי הוועדה סברו כי החיסון הינו בעל פרופיל בטיחות טוב.  מרבית המומחים סברו שמידת התועלת במתן החיסון בגילאים אלה עולה על הסיכון הכרוך בו, ועל כן המליצו לאשר שימוש בחיסון בגילאים אלה.

מיד עם תחילת מבצע החיסונים, לפני כשנה, כתבתי כאן בעיתון 'מנורה' את הטור שלי תחת הכותרת: "די לשאננות", וציינתי את כל גדולי ישראל מכל החוגים, קראו שיש "מצווה גדולה להתחסן כנגד הנגיף, והיא בגדר חובת השמירה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". אני יודע ומבין שגם לאלה מכם שמהרו להתחסן בעצמם, יכול להיות כעת שמדובר בילדים שלנו יש איזה רגע של היסוס. זה טבעי, אבל כפי שנכתב כבר בשורות אלו 'הרעיון אותו רעיון'. אדרבה בגלל הדאגה שלנו לילדינו ולבריאותם, עלינו להתעלם מרעשי הרקע.

לא ניכנס בשורות אלט לשלל הוויכוחים והטיעונים, ולא ננסה לשכנע אף אחד באמצעות נתונים ומידע. אני לא רופא ולא מדען, ובוודאי לא רב שמחיוב להיכנס לעובי הקורע ולהכריע, אני רק יהודי פשוט שחינכו אותו שהתורה הקדושה מקדשת את החיים, ושיש לנו חכמי וגדולי הדור שאומרים לנו מה צריך לעשות. ולכן לאורך כל תקופת הקורונה לא ראיתי טעם להיכנס לוויכוחים בנושאים שהתסיסו את השיח, כי זה ויכוח מיותר, שבו לא לי ולא לכם יש איזושהי יכולת וידע לקבוע מה נכון ומה לא. כיהודים מאמינים בני מאמינים יודעים אנו נכונה כי זה תפקידנו בעת הזו, להתחזק בקיום המצוות ולהתחנן בתפילה לפני בורא עולם להסיר את הנגע והמחלה מעל עם ישראל, וללכת להתחסן. ובפרט כעת שיש לנו ניסיון ברור כיצד החיסונים הצילו נפשות.  

לכם אחים ואחיות יקרים,  'אנו אין לנו אלא דברי רבני וחכמי דורנו – שהורה לנו שיש לסמוך על גורמי הרפואה, על החיסונים והתרופות.  שזוהי דעת התורה "ורפא ירפא", מכאן שנתנה התורה רשות לרופא לרפאות. הרי לפנינו מפורש שזוהי מצוה עבור הרופא לרפאות. איך אמר לי פעם חבר "אנחנו צריכים להיות הראשונים שהולכים בשמחה של מצווה, לקיים את מצוות התורה, את הוראת רבותינו, ולהתחסן בהקדם האפשרי לכל אחד ואחת בכל גיל ובכל זמן. כדי שחלילה לא תאבד אף עוד נפש אחת בישראל, כדי שחלילה לא יהיה עוד אדם אחד שיחלה ויצטער, כדי שחלילה לא נאלץ עוד פעם לסגור את בתי הכנסת, כדי שחלילה לא יהיו עוד אנשים שמדרדרים לפת לחם.

נזכור תמיד, שבתקופת הקורונה היו רגעים יפים של אחדות, של התלכדות למען הזולת. אבל לצערנו הנגיף הזה הביא יחד איתו בעיקר פלגנות. כולם ידעו להאשים את כולם בנזקי הנגיף. אצבע מאשימה וכועסת היתה מאפיין מרכזי בתקופה הקשה שעברה עלינו. עכשיו עם החיסון באה הזדמנות להשאיר את הפלגנות יחד עם הנגיף, רק בספרי ההסטוריה. יש לנו כעת דרך להיות כולם למען כולם, נלך להתחסן ובכך נייצר חברה ללא קורונה.  ניתן בזה הזדמנות לכל הסבים והסבתות שלנו לחזור להנות מביקורים של יקיריהם. חייבים לקדש את החיים. וה' יתברך יעזור שלא נדע עוד שבר ונשמע מעתה ועד עולם רק בשורות טובות. שלכם, שלמה זלמן סיונוב, ממלא מקום ראש העיר- אור יהודה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.